Uitdaging
De leerplichtambtenaren van RMC de Friese Wouden zien er in de regio op toe dat alle leerplichtige jongeren naar school gaan. Naast preventie en zorg bieden ze voorlichting aan jongeren die zonder startkwalificatie school dreigen te verlaten.
Een belangrijk informatiekanaal voor jongeren, ouders en professionals was de website die in 2007 is opgeleverd door VormFabriek. Na jaren van trouwe dienst was het tijd voor een frisse blik: Een groep studenten van de NHL heeft pijnpunten in kaart gebracht. Wij zijn gevraagd de vertaalslag te maken van het adviesplan naar een nieuwe website.
Oplossing
Na enkele gesprekken en inventariseren van de wensen is voorgesteld om de nieuwe site in WordPress te bouwen. Voor de belangrijkste doelgroep – jongeren – is het van belang om de informatie op de site ook op mobiel goed in beeld te hebben. Het voordeel van WordPress is dat we hiermee een flexibele basis hebben met een gebruiksvriendelijke interface.
De drie doelgroepen worden uitgelicht op de home. En door de site heen is deze driedeling consequent doorgevoerd waardoor de bezoeker snel zijn weg kan vinden.
Meer weten?
Laat je telefoonnummer of e-mailadres achter, dan nemen we snel contact op.