Selecteer een pagina

Aanleiding

Onder het motto van de Zwitserse kunstenaar Jean Tinguely ‘Stillstand gibt es nicht’, is het voormalige Tinguely Netwerk uitgegroeid naar het huidige Zorg van de Zaak Netwerk. Een netwerk van bedrijven waar ondertussen ruim 3.000 professionals uitval van werknemers aantoonbaar reduceren. Vanuit meer dan 60 vestigingen verspreid in heel Nederland ondersteunt deze marktleider ruim 70.000 werkgevers op het gebied van bedrijfszorg, leefstijlzorg en medische zorg.

Door groei, overnames en herpositioneringen, is een netwerk ontstaan met bedrijven die allen een eigen uitstraling hebben. De wens is om een eenduidige uitstraling naar buiten te creëren. Waardoor duidelijk wordt dat ieder bedrijf zelfstandig is én samenwerkt binnen het netwerk om elkaar zodoende te versterken.

Uitwerking

De basis voor de nieuwe huisstijl is ontstaan bij het samengaan van twee bedrijven uit het netwerk: Maetis en Ardyn. Het door ons ontwikkelde logo liet daarin via de kleurstelling de samensmelting en bundeling van krachten zien tussen de twee partijen. Dit concept vormt de basis voor het ontwikkelen van de overige logo’s uit het netwerk.

De kleuren van de oude logos dienen als basis voor het nieuwe kleurenpallet. Hierdoor behouden de afzonderlijke merken hun herkenbaarheid richting bestaande relaties. De gekozen basiskleuren vormen samen een herkenbare, moderne kleurfamilie. In de logo’s en huisstijlen van de bedrijven wordt hetzelfde lettertype en grijs gebruikt als in het Zorg van de Zaak logo. Hiermee wordt de onderlinge verbondenheid en duidelijke link met het Zorg van de Zaak Netwerk benadrukt.

Oude situatie

Door uitbreiding van het netwerk is in de loop der jaren een verzameling van bedrijven en huisstijlen ontstaan. De onderlingen verbondenheid is niet direct duidelijk. Het netwerk wil zichzelf profileren als netwerkorganisatie, waarbij de betrokken partijen elkaar versterken en aanvullen.

Zorg van de Zaak Netwerk - oude situatie huisstijl

Nieuwe situatie

Het logo van Zorg van de Zaak Netwerk staat aan de basis voor de huisstijlharmonisatie. De donkere grijs is de verbindende kleur die gebruikt wordt voor de overige logo’s en overal terug komt in de huisstijlen van de afzonderlijke bedrijven.

 

Logo Zorg van de Zaak Netwerk

Logo Gimd

Logo Grip

Logo Skils

Logo Margolin

Logo RA-Medical

Logo Rodersana

Logo Co-eur

Logo In de Bres

Uitwerking naar huisstijlmiddelen

Meer weten?

Laat je telefoonnummer of e-mailadres achter, dan nemen we snel contact op.